Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

Μαζι για το παιδι (Αλλα οχι μαζι με το παιδι)

Είμαι πολύ φανατικός του Ηρωδειου. Το θεωρω το ωραιοτερο θεατρο στον κοσμο και όταν παιζει κατι ενδιαφερον και ειμαι Αθηνα, δε χανω την ευκαιρια να παω. Διαβασα λοιπον πριν μερικες βδομαδες ότι στις 17 & 18 Σεπτεμβρη εχει στο Ηρωδειο συναυλια αφιερωμενη στο Σταυρο Κουγιουμτζη με Νταλαρα, Μακεδονα κλπ. και χαρηκα αφου θα ημουν Αθηνα και θα μπορουσα να παω.

Τα εσοδα από τη συναυλια θα πανε μαλιστα και σε φιλανθρωπικο σκοπο και συγκεκριμενα στο Ιδρυμα Μαζι για το παιδι. Δεν το ξερω μεν, αλλα καλο ακουγεται.
Ρωτησα και το Γιωργο αν θελει να ερθει στο Νταλαρα και μου ειπε "Ναι μπαμπα! Να παμε στο Νταλαγια" (δε μπορει να πει σωστα το Ρο). Τον πηρα λοιπον ένα μεσημερακι και κατεβηκαμε κεντρο με το Μετρο για να αγορασουμε τα εισιτηρια για μενα, αυτόν και την Παουλινα.

ΤΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ

Πηραμε κι ένα κουλουρι και μπηκαμε στο Μετρο. Ο Γιωργος εφαγε το μισο κουλουρι, και μου εδωσε το άλλο μισο. Όπως ηταν αναμενομενο, μετα από 30 το πολυ δευτερολεπτα το εκανα μια χαψια! (Ο Γιωργος δεν το πηρε χαμπαρι). Βγαινοντας από το μετρο στην Πανεπιστημιου με ρωτησε:
_Μπαμπα! Που είναι το κουλουγι (ειπαμε δε μπορει να πει σωστα το Ρο).
_Εεεεεεεε (γαμωτο τι ηθελα και το εφαγα ο μαλακας), εεεεε, αγορι μου, το ανταλλαξα με ένα οικοπεδακι του δημοσιου. Είναι τοσο καλο το ελληνικο κρατος, που ανταλλασει λιμνες, πετρες, κουλουρια κλπ. με οικοπεδα-φιλετα.
_Μπαμπααααα, που είναι το κουλουγι μου???
_Εεεεεεεε, αληθεια σου λεω. Αυτος ο υπουργος ο Αλβανακης, Ρουμανακης, ΠΓΔΜιωτακης, πως τον λενε ρε γαμωτο κανει φοβερες διευκολυνσεις…. Σεμνα και ταπεινα!
_ΜΠΑΜΠΑ! ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΥ-ΛΟΥ-ΓΙ ΜΟΥ???????? (Σε μεταφραση Σε ρωταω τελευταια φορα. Αν δε μου πεις θα σκασω στο κλαμα. Αν μου πεις παλι θα σκασω)
_Εεεεεε….., το …., εεεεε….., το…. εφαγα το κουλουγι……
_ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Συνδυασμος κλαματος και ουρλιαχτου) ΓΙΑΤΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ ΤΟ ΕΦΑΓΕΣ??????????????????????? ΘΕΛΩ ΤΟ ΚΟΥΛΟΥΓΙΙΙΙΙΙΙΙ ΜΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_Καλα, παμε να σου παρω άλλο!!!!!!!
_ΘΕΛΩ ΤΟ ΚΟΥΛΟΥΓΙΙΙΙΙΙΙΙ ΜΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_Παμε μωρε! Θα σου παρω άλλο! Παμε να βγουμε και να βρουμε έναν κουλουρτζη.
_ΝΑΙ!!! ΠΑΜΕ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΚΟΥΛΟΥΓΤΖΗ!! (ειπαμε δε μπορει να πει σωστα το Ρο).
Τελικα αφου τγιομαξαμε ολο τον κοσμο στο μετγιο, με το που βγηκαμε στη Σταδιου βγεθηκε ευτυχως και ο κουλουγιτζης, πηγιαμε καινουγιγιο κουλουγι και τγιαβηξαμε για τα εκδοτηγιια του Ελληνικου Φεστιβαλ.


ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
_Ελα Γιωργο πες στον κυριο τι θελουμε.
_Θελουμε εισιτιγια για το Νταλαγια!
Εσκασε στα γελια ο τυπος. "Να πατε διπλα στην κυρια" λεει. Πηγαμε διπλα στην κυρια, ένα βυζαχταρικο μωρο με αβυσσαλεο ντεκολτε.
_Ελα Γιωργο πες στην κυρια (με τα μεγαλα μπαλκονια) τι θελουμε.
_Θελουμε εισιτιγια για το Νταλαγια!
Σκαει στα γελια η βυζου.
_Ποσα ?
_Δυο κανονικα και …. ο μικρος πληρωνει?
_Ποσο χρονων είναι?
_Τριαμισι, αλλα επειδη τα μεγαλα παιδακια δεν τον παιζουν θελει να είναι εξι.
_Αααα, ο μικρος δε μπαινει καν στο Ηρωδειο!
_Τι???
_Δε μπαινει στο Ηρωδειο. Παιδακια κατω των εξι απαγορευονται!
_Πλακα μου κανετε!
_Όχι βεβαια! Πανε τα παιδακια κατω των εξι στο Ηρωδειο?
_Φυσικα και πανε. Με το Γιωργο παμε συνεχεια σε συναυλιες.
_Ναι αλλα όχι στο Ηρωδειο. Είναι μεγαλο θεταρο και αν το παιδι αρχισει να κλαιει τι θα κανετε?
_Θα τον παρω και θα φυγω.
_Και πως θα βγειτε?
_Όπως βγαινω παντα. Θα πιασω θεση στη σκαλα και αν το παιδι γκρινιαξει, την εκανα.
_Κι αν δεν τον παρετε?
_Λετε να αισθανομαι ανετα με ένα λυσασμενο μωρο στα χερια που θελει κουλουρι, νερο, μαμ, κακα, νανι, ποτο, κατουρημα, χεσιμο, κλασιμο, σεξ, φαι, σκατα και υπνο, και κλαιει και γκρινιαζει και με κοιταει και ολο το θεατρο? Τον πουλο θα παρω τρεχοντας!
Στο σημειο αυτό επεμβαινει νευριασμενος ενας τυπος πισω μου.
_Καλα δε ντρεπεστε? Τι είναι αυτά που λετε? Αποκλειετε τα παιδια απο τον πολιτισμο? Αλλα, ετσι είναι η Ελλαδα. Χωρα αφιλοξενη για τα παιδια! Ντροπη σας!
Στο σημειο αυτο παρεμβαινω να τον ηρεμησω, αν και ειχε 100% δικιο ο ανθρωπος:
_Ε, ενταξει μην τα βαζετε και με τη βυζου! (Πες τα μεγαλε!!!!) Δεν είναι δικη της αποφαση (Πες κι αλλα της καριολας!). Τη δουλεια της κανει η κοπελα (Μαζι σου!!!) τον φρεναρω λιγο.
_Όχι. Τσαντιζομαι γιατι παει να δικαιολογησει τα αδικαιολογητα! φορτωνει ο τυπος. Ειμαι εκπαιδευτικος και το βλεπω καθημερινα.
_Εχετε δικιο. Εχω παει πολλες φορες με το Γιωργο σε ελληνικες συναυλιες στην Οπερα της Φρανκφουρτης και όχι μονο και ποτε δε μου ειπε κανεις τιποτα. Το αντιθετο μαλιστα, ολοι ελεγαν μπραβο που παιρνω το παιδι μαζι μου. Ακομα και οι υποτιθεται δυσκαμπτοι Γερμανοι.
_Το ξερω γιαυτο τσαντιζομαι λεει ο τυπος. Εδώ είναι Βαλκανια.

Η βυζου εντωμεταξυ εχει κανει τουμπεκι ψιλοκομμενο και εχει λουφαξει…
Τελικα πηρα μονο 2 εισιτηρια.

Η ΣΤΡΑΒΩΜΕΝΗ
Την ημερα της συναυλιας δοκιμασα να παρω τηλεφωνο στο ιδρυμα "Mαζι για το παιδι".
_Ναι γεια σας, εχω μια ερωτηση για τη συναυλια αποψε.
_Μισο λεπτο παρακαλω να σας συνδεσω με την υπευθυνη, λεει ευγενεστατα η κοπελα.
Γενικα με φοβιζουν οι υπευθυνοι. Συνηθως είναι αυτό που λεμε καρεκλοκενταυροι που εχουν μια θεση εξουσιας και την ασκουν με δικτατορικο τροπο. Στην Ελλαδα εχω συναντησει πολλους, παρα πολλους τετοιους μικρους δικτατορισκους. Θα ελεγα ότι ειναι μαλον ο κανονας, αλλα η ευγενεια της κοπελας και το ονομα του ιδρυματος με καθυσηχασε ότι θα επροκειτο για την εξαιρεση του κανονα. Αμ δε!
_ΝΑΙ! (η υπευθυνη, που λεγαμε)
_Ναι γεια σας. Εχω παρει εισιτηρια για σημερα το βραδυ, αλλα εχω ένα μικρο προβλημα. Θελω να παρω το γιο μου που είναι τρισημισι χρονων αλλα η βυζαρου που μου πουλησε τα εισιτηρια μου ειπε ότι θα εχω προβλημα να τον φερω στο θεατρο και ότι αποκλειεται να με αφησουν να τον παρω μεσα. Ισχυει αυτό?
_ΝΑΙ! (κοφτα)
_Γιατι όμως?
_ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ...
(Στραβωμενη και με υπερτριπλασια ντεσιμπελια η υπευθυνη)
(Πως μου αρεσει να μου εξηγουνε κατι ξεκινωντας με το ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ!!! η με το ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΜΟΥ!!! Με ανεβαζει πολύ. Αισθανομαι ξανα Βαλκανιος, κατοικος του Καφρισταν!)
... ΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΜΗ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑΑΑ ΚΑΝΕΙ!!!!!
_Κυρια μου σας μιλησα εγω ασχημα η σας προσβαλα? Γιατι εχετε αυτό το αγριο και επιθετικο υφος?? Σας εκανα μια ερωτηση…..
(Με διακοπτει ουρλιαζοντας με πιο πολλα ντεσιμπελ)
_ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΥΦΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΙΟΟΟΟΟ???? ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟ????
_Δεν είναι?
_ΣΟΒΑΡΑ??? ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΡΙΟ ΥΦΟΣ??? (Συνεχιζει να γκαριζει)
_Δε νομιζω ότι μπορω να βγαλω ακρη μαζι σας! Ειστε παρα πολύ αγρια! Γεια σας!
Κι εκει τελειωσε ο διαλογος. Δεν ξερω τι με κρατησε και δεν τη στολισα. Πολλες φορες απορω με την ψυχραιμια μου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Να υποθεσω ότι τουλαχιστον οι μισοι από σας που διαβαζετε, συμφωνειτε με τη γνωμη της κυριας? Μπορει όχι με το υφος, αλλα φοβαμαι ότι με τη γνωμη σιγουρα.
Είναι τελικα η Ελλαδα φιλικη χωρα για τα παιδια?
Ξερω τι σκεφτεστε. "Δηλαδη ρε μαλακα, επειδη δε μπορεις να παρεις το γιο σου στο θεατρο είναι η Ελλαδα μη φιλικη χωρα για τα παιδια. Εδώ τα παιδια είναι βασιλιαδες. Κανουν ότι θελουν και δε μεγαλωνουν με απαγορευσεις όπως γινεται σε άλλες χωρες. Και όταν οι Ελληνες δουν παιδι γινονται χαλι να τους πατησεις. Όχι όπως σε άλλες χωρες!"
Οντως συμφωνω ότι υπαρχουν γριες που τρελαινονται στη θεα μικρων παιδιων και αρχιζουνε τα "Γουτσου-γουτσου-γουτσου", "φτου-φτου-φτου να μη βασκαθει", "Αχου-τουχου-τουχου" και άλλες κραυγες σε κατασταση παρακρουσης και πολλαπλου οργασμου σα να ξεχασαν ανοιχτο το δονητη!
Αρκει αυτό για να θεωρηθει μια χωρα φιλικη για τα παιδια?
ΟΧΙ!
Εχετε δοκιμασει στην Ελλαδα να διασχισετε δρομο με καροτσι?
Εχετε δοκιμασει στην Ελλαδα να περπατησετε σε πεζοδρομιο με καροτσι?
Εχετε δοκιμασει στην Ελλαδα να κανετε οτιδηποτε με καροτσι?
Εχετε δοκιμασει στην Ελλαδα να πατε σε καφετερια η εστιατοριο με το παιδι σας?
Εχετε δει ποτε Ελληνα να σβηνει το τσιγαρο του όταν βρισκεται κοντα σε παιδι?
Εχετε παει ποτε σε παιδιατρικο νοσοκομειο? Δημοσιο εννοειται.
(Εχετε δοκιμασει να πατε στο Ηρωδειο με το παιδι?)

Αν εχετε δοκιμασει να κανετε κατι από αυτά στην Ελλαδα και στην Ευρωπη τοτε θα καταλαβετε τη διαφορα. Οσο για τα "γουτσου γουτσου", να σας στεναχωρησω λεγοντας ότι μετα από 3,5 χρονια με παιδι στην Ευρωπη ο μυθος των ξενερωτων και όχι-τοσο-φιλικων-με-τα-παιδια Ευρωπαιων εχει καταρρεύσει (για μενα τουλαχιστον) πληρως. Όπως και πολλοι αλλοι μυθοι που πιστευα για τους Ευρωπαιους και σορρυ που το (ξανα)γραφω, αλλα κανοντας τη συγκριση (ξανα)διαπιστωνω ότι σαν κοινωνια ειμαστε εντελως για τον πουτσο. Πιο ατομικιστη, βολεψακια, λαμογιο, φιγουρατζη και κουτοπονηρο λαο σαν κι εμας δεν εχω συναντησει. Κι όταν τα κανουμε σκατα αποκλειεται να δεχτουμε το λαθος μας και τις ευθυνες μας. Οσο για "συγνωμη"…. Απορω ποιος μαλακας εβγαλε την παροιμια "Από τοτε που βγηκε η συγνωμη χαθηκε το φιλοτιμο". Καημο το εχω να ακουσω εναν Ελληνα πολιτικο, αθλητη, Ελληνα γενικα να βγει και να πει "ΣΥΓΝΩΜΗ". Εχω βαρεθει να ακουω: "Ειμαι αθωος". "Ειναι σκευωρια", "Ειναι πλεκτανη", "Θα λαμψει η αληθεια", "Φταινε οι Αμερικανοι, οι Ρωσοι, οι Τουρκοι, οι Αλβανοι, οι Σκοπιανοι"... και στο τελος: "Παραιτουμαι όχι γιατι αναλαμβανω την ευθυνη, αλλα για το καλο της παραταξης"!
Αντε γαμησου κι εσυ και η παραταξη σου! (Δεν το λεω μονο για το Βουλγαρακη...)
Εντωμεταξυ ο τυπος εχει εμφανιστει απειρες φορες να οδηγαει μηχανη χωρις κρανος (και ως υπουργος Δημοσιας Ταξεως!!!)


Γιαυτο μην παραξενευομαστε για τα σκανδαλα πολιτικων, παπαδων και λοιπων κοινοφελων συντεχνιων. Με το σεμνο και ταπεινο SUV, τη σεμνη και ταπεινη βιλα-αναψυκτηριο, το σεμνο και ταπεινο κοτερο... Είναι φτιαγμενοι καθ΄ εικοναν και καθομοιωσιν μας. Και αυτους αξιζουμε να εχουμε.
Καλα, μη νομιζετε πως θα αυτοκτονησει ο τυπος. Οι μαλακες θα τον ξαναψηφισουν.

Κι επειδη σας συγχησα που εθιξα το ελληνικο φιλοτιμο σας και το περηφανο και ντοπαρισμενο DNA σας, ας πω και κατι ευχαριστο, δηλαδη για τη συναυλια.


ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Δεν ξερω τι γνωμη εχετε για το Νταλαρα, αλλα εμας μας αρεσει (και του Γιωργου, π.χ. το "Όλα καλα κι όλα ωγιαια" η το "Που ΄ναι τα χγιονια, ωγιαια χγιονια") και η συναυλια ηταν φοβερη.
Τα τραγουδια του Κουγιουμτζη που θα γιορταζε και προχθες αν ζουσε ηταν ένα κι ένα.
Ωραια βραδυα με πανσεληνο! Το θεατρο τιγκα! Α, ειδαμε κι ένα μικρο παιδακι! Και ηταν και ησυχο! (Σορρυ ρε Γιωργο μου που δε σε πηρα στο Νταλαγια, θα σε παρω άλλη φορα!)
Και ο Νταλαρας εχει ένα φοβερο τροπο να επικοινωνει με το κοινο. Από το πρωτο ως το τελευταιο τραγουδι.

Στο "Να ‘τανε το ’21", μαζι με το Μακεδονα ειπαν τον original στιχο
"Και να κραταω τις νυχτες με τα’αστρα,
μια Τουρκοπουλα αγκαλια".
Οriginal, γιατι όταν πρωτοκυκλοφορησε το τραγουδι το '69, '70, ποτε ηταν, εν μεσω Χουντας, ξερετε τοτε που ορισμενοι μελετουσαν και δεν ηξεραν τι γινοταν εξω (κουφαλα, ουτε μετα θανατον δε σε ξεχναω), η λογοκρισια αντικατεστησε το "Τουρκοπουλα" με το "Ομορφουλα".

Επισης το "Ηταν 5, ηταν 6" τελειωνει κανονικα με τον ειρωνικο στιχο:
"Η γετονισσα απλωνει ρουχα καθαρα,
Πλενει με μια νεα σκονη κι είναι αστραφτερα
Με τραγουδια για τη φτωχεια και την ξενιτεια
Ρετιρε παιρνω στην Κηφισια."

Το τραγουδι νομιζω ότι φωτογραφιζει (δεκατια '70) τον Καζαντζιδη. Τις 2-3 τελευταιες φορες που το εχω ακουσει από το Νταλαρα live, τον παραλειπει αυτό το στιχο. Γιατι Γιωργο? Μηπως κι εσυ με τραγουδια για τη φτωχεια και την ξενιτεια, ρετιρε πηρες στην Κηφισια?

Χαλαρωσε!
Εισαι 40 χρονια σταρ! Να μην εχεις κι εσυ ένα ρετιρε στην Κηφισια? Η μηπως το εκανες ανταλλαγη με καμιά λιμνη που δε σου ανηκε?
Οχι ρε παιδια! Κανει πουστιες η Εκκλησια? Δεν το πιστευω!!!!
Σε λιγο θα μας πουνε οτι δεν υποστηριξε και την Επανασταση του '21...
ΕΛΛΑΣ! ΕΛΛΗΝΩΝ! ΙΣΛΑΜΙΣΤΩΝ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: